3 Voordelen van een Call Center

Het was nog niet zo lang geleden dat bedrijven de regels bepaalden over waar en wanneer ze zaken deden. Als klanten een product of dienst wilden kopen, moesten ze naar het bedrijf komen tijdens de openingsuren of het zonder hen stellen. Zelfs als zij per telefoon bestelden, moesten zij nog steeds bellen tijdens de voorgeschreven openingstijden van het bedrijf, die meestal waren ingesteld voor het gemak van het bedrijf en niet voor dat van de klant. In zekere zin was de handel beperkt tot geografische en tijdsbeperkingen.

Tegenwoordig is dat niet meer zo. Dankzij het internet, de sociale media en de toegenomen wereldwijde concurrentie beslissen de consumenten van vandaag waar en wanneer ze een product of dienst kopen. Als jouw bedrijf zich niet aan hun voorkeuren aanpast, vinden ze wel een concurrent die dat wel doet. Er is altijd een betere oplossing online, althans vanuit het oogpunt van uw klant. Daarom moet constante bedrijfsverbetering deel uitmaken van jouw gameplan.

Callcenters bieden veel voordelen voor bedrijven – zoals belastingtelefoon ondernemers – die afhankelijk zijn van telefonisch contact met prospects en klanten om inkomsten te genereren en het bedrijf te laten groeien. De voordelen omvatten:

Verbeterde productiviteit en lagere bedrijfskosten

Elk bedrijf streeft ernaar de juiste balans te vinden tussen het bieden van een goede klantenservice en het werk gedaan krijgen om het product of de dienst te produceren. Het opleiden van jouw personeel om oproepen van klanten op een professionele manier te beantwoorden en af te handelen is echter een kostbaar en tijdrovend proces. Het vereist ook het omgaan met ziektedagen, afwezigheden, vakanties en andere personeelskwesties die de personeelsbehoeften en alle kosten die daarmee gepaard gaan, verhogen.

Een betrouwbaar 24/7 callcenter biedt een kosteneffectieve communicatieoplossing die jouw bedrijf tijd en geld bespaart door veel van de routinetaken van jouw bedrijf naadloos uit te voeren, zoals verkoop, klantenservice, gegevensinvoer, het maken van afspraken, dispatching na sluitingstijd en nog veel meer. Het callcenter regelt alles, van het aannemen en opleiden van call agents tot het leveren van software, technologie en een off-site callcenter – zodat jij dat niet hoeft te doen. Het resultaat is dat jouw werknemers hun werk efficiënter kunnen doen en zich kunnen concentreren op wat ze het beste kunnen… en je kunt profiteren van alle voordelen van het uitbesteden van callcenterdiensten, van lagere bedrijfskosten tot meer tevreden klanten!

Hogere verkoopresultaten

De “onmiddellijke bevrediging”-mentaliteit van de hedendaagse consument geldt zowel voor de verkoop als voor de klantenservice. Stel dat iemand besluit dat hij jouw product om 22.00 uur moet hebben, of in een andere tijdzone halverwege de wereld. Als jij niet open bent, zal die potentiële klant een concurrent vinden die dat wel is. Uit veel enquêtes blijkt dat 9 op de 10 klanten geen voicemail inspreken als ze een aankoop overwegen. Met een callcenter dat 24 uur per dag open is, is de kans groter dat klanten in de wachtrij betalende klanten worden!

Net zo belangrijk is dat een 24-uurs antwoorddienst jou 24 uur per dag toegang geeft tot jouw klanten. Rechtstreeks in contact treden met klanten is de meest effectieve manier om de verkoop te verhogen. Met een 24/7 callcenter kun je meer leads genereren en meer verkopen sluiten door gepersonaliseerde interactie met jouw doelmarkt.

Verhoogde klantentevredenheid

Met een 24/7 callcenter is jouw bedrijf altijd open voor zaken, waardoor je een uitstekende klantenservice kunt bieden aan een snelgroeiende generatie van “ik wil wanneer ik het wil”-consumenten. Altijd bereikbaar zijn brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • De betrokkenheid van klanten vergemakkelijken door een manier te bieden om op elk moment en vanaf elke locatie contact op te nemen met jouw bedrijf
  • Jouw markten uitbreiden door klanten over de hele wereld te bedienen – ongeacht tijdzones
  • Inkomsten genereren na kantooruren, in het weekend en op feestdagen
  • Bouw aan het merk van uw bedrijf door een eersteklas klantenservice te bieden
  • Verhoog de loyaliteit en het behoud van klanten
  • Concentreer jouw aandacht en middelen op omzetgroei

Lees ook: Voordelen van personeel assessment toolkits