Wat zijn de voordelen van klantendienst uitbesteden?

Call center worker accompanied by her team. Smiling customer support operator at work. Young employee working with a headset.

In dit artikel gaan wij dieper in op de uitbesteding van klantenservice. Wij leggen uit wat het is en gaan in op een aantal voordelen ervan. Neem ook een kijkje op de website van klantenservice NLZIET voor eventuele vragen over tv zenders.

Wat is uitbesteding van klantenservice?

Het uitbesteden van klantenservice houdt in dat jeeen extern bedrijf inhuurt om jouw ondersteunende diensten namens jou uit te voeren.

Je kunt ervoor kiezen jouw klanten een multichannel- of omnichannel-klantenservice aan te bieden:

Multichannel support: het bieden van klantenondersteuning via twee of meer kanalen, zoals online en offline messaging, sociale media, e-mail, enz.
Omnichannel support: het verzamelen van alle klantinformatie op één plaats, zodat deze gemakkelijk toegankelijk is voor uw customer support agents via meerdere touchpoints.

De juiste manier om jouw klantenservice uit te besteden hangt af van jouw bedrijfsbehoeften. Bovendien moet je openstaan voor het evalueren van verkopers die nieuwe en innovatieve technologieën gebruiken voor een verbeterde klanttevredenheid.

Hoeveel kost het uitbesteden van klantenservice?

De kosten kunnen variëren naargelang de diensten die je nodig hebt. Het kan beginnen bij 70 cent/minuut voor een basis antwoorddienst en oplopen tot €25/uur voor toegewijde contact center agenten.

De voordelen van het uitbesteden van jouw klantendienst

Het uitbesteden van jouw klantendienst kan om verschillende redenen voordelig zijn. Laten we eens kijken naar de volgende:

Om jouw bedrijf op te schalen

Wanneer jouw bedrijf snelle veranderingen en groei ondergaat, kan het zijn dat je je niet op de klantenondersteuning kunt concentreren.

Dit is het juiste moment om de klantenservice uit te besteden om een responsieve, hoogwaardige service te handhaven en tegelijkertijd de langetermijndoelen van jouw bedrijf te bepalen.

Om de wereldwijde dekking te vergroten

Laten we zeggen dat je het geografische bereik van jouw bedrijf wilt vergroten.

Je zult meertalige supportmedewerkers moeten aannemen die effectief met jouw nieuwe klanten kunnen communiceren.

Als je deze ondersteuningsbehoefte echter aan de juiste servicepartner uitbesteedt, kun je deze functie gemakkelijk onder de aandacht brengen om jouw klantenbestand te verbreden.

Om terugkerende taken te stroomlijnen

Verschillende klanten kunnen dezelfde vraag hebben of tegen dezelfde problemen aanlopen.

In plaats van steeds weer dezelfde problemen op te lossen, kunnen jij en jouw team hun tijd beter besteden aan andere projecten. Daarom is het een goede optie om een uitbestede klantenservicemedewerker in te huren voor terugkerende taken, vooral als de vragen niet al te technisch zijn.

Lees ook: 2 Redenen waarom Diamond Painting zo populair is