3 Manieren om jouw Instagram te promoten

Het is tijd om opnieuw na te denken over hoe je je Instagram-account promoot.

Waarom nu? Omdat de snelle evolutie en groei van het platform betekenen dat wat in het verleden werkte – zoals enkel Instagram followers kopen – je vandaag niet meer hetzelfde soort engagement zal opleveren

Volgens recente statistieken van Instagram wordt de visuele ruimte steeds drukker en vechten merken met hand en tand om meer klanten.

Daarom loont het letterlijk voor merken om zoveel mogelijk tactieken te hebben om Instagram te promoten bij hun doelgroep.

In dit artikel hebben we 3 volledig uitvoerbare manieren opgesplitst om precies dat te doen. Elke combinatie van de onderstaande tips is fair game als het gaat om Instagram promotie.

Voer jouw inhoudsproductie op

Er is geen tekort aan Instagram content die je kunt publiceren om je feed te vullen.

Foto’s van klanten. Memes. Bite-sized video’s.

En dat is nog lang niet alles wat je tot je beschikking hebt.

Om erachter te komen wat het beste werkt bij je publiek, moet je experimenteren. Dat betekent je inhoudsproductie opvoeren en vaker posten.

Ten minste één keer per dag op Instagram publiceren behoort tot de best practices van het platform. Naarmate je meer content uitrolt, is het cruciaal om meer betrokkenheid uit je volgers te persen door te begrijpen wat de beste tijden zijn om te posten op Instagram.

Cross-promoot je Instagram posts op andere netwerken

De moeite die het kost om het perfecte kiekje te schieten en een slim bijschrift te maken, mag niet verloren gaan.

Cross-posting van je content op andere sociale platforms is een no-brainer om nog meer ROI uit je Instagram-aanwezigheid te halen.

Je kunt jouw Instagram-content bijvoorbeeld promoten op Facebook en Twitter om het bereik van jouw content te maximaliseren.

Hoewel cross-promotie een slimme zet is, houd er rekening mee dat elk sociaal platform zijn eigen best practices heeft. Instagram heeft bijvoorbeeld de neiging om meer hashtags te gebruiken, terwijl je misschien een iets andere beschrijving moet maken voor foto’s die op Facebook worden geplaatst.

Klinkt dat tijdrovend? Dat hoeft het niet te zijn.

En vergeet niet je werk nog gemakkelijker te maken door tools voor planning en publicatie te gebruiken.

Focus op mensgerichte inhoud

Hoewel Instagram een plek is om verkoop te scoren, is het nog steeds in de eerste plaats een plek om ervaringen te delen.

De populariteit van selfies op Instagram spreekt voor zich, net als foto’s van klanten en foto’s van mensen die producten in een echte omgeving gebruiken. Veel van de aantrekkingskracht van Instagram is dat merken op een meer menselijke manier reclame kunnen maken zonder volgers te bombarderen met berichten die schreeuwen “KOOP NU!”.

En dit is precies waarom door gebruikers gegenereerde inhoud zoals klantenfoto’s zo’n goudmijn zijn voor merken. Niet alleen vinden mensen op de ‘gram’ het geweldig als merken hen uitschelden, maar klantenfoto’s zijn marketingvuurwerk dat bewijst dat mensen jouw producten leuk vinden.

Maar om user-generated content voor je feed te spotten en te cureren, moet je begrijpen hoe hashtags je kunnen helpen je Instagram te promoten.

Lees ook: Hoe effectief zijn akoestische panelen?