De voordelen van het aanbieden van een e-mail/nieuwsbrief abonnementsdienst

Dit is een systeem waarbij mensen hun e-mailadres kunnen opgeven om in de toekomst via e-mail updates over jouw producten en diensten te ontvangen. Wil je echter geen updates meer ontvangen en bijvoorbeeld Greenpeace opzeggen? Dat kan hier!

WAAROM ZOU JE EEN E-MAILABONNEMENT GEBRUIKEN?

Er zijn een aantal marketingmethoden online, maar een e-mailabonnement is een van de meest effectieve. Daar zijn een aantal belangrijke redenen voor:

De abonnee heeft al interesse in wat u aanbiedt

Niemand zal zich inschrijven voor een nieuwsbrief waarin hij of zij niet geïnteresseerd is, en het is logisch dat de meeste van jouw abonnees hun e-mailadres hebben opgegeven omdat ze meer willen weten. Hierdoor kan direct marketing op zijn best werken, aangezien jouw hele e-mailpubliek een potentiële klant is.

Bijna iedereen online heeft een e-mailadres

Wanneer je voor het eerst online bent, is de kans groot dat een van de allereerste dingen die je hebt gedaan, het registreren van een e-mailadres was. Jouw e-mailadres is de basis van jouw online identiteit en maakt interactie mogelijk met al jouw diensten, leveranciers, netwerken, collega’s, vrienden en meer.

E-mails staan altijd klaar om gelezen te worden

Mensen gebruiken hun e-mails zeer regelmatig en alle e-mails worden vrij snel gelezen. Voor de mensen die niet zo regelmatig hun e-mails controleren, zal jouw e-mail nog steeds op hen wachten als ze ze wel controleren, wat betekent dat al jouw abonnees/potentiële klanten waarschijnlijk een inzicht krijgen in jouw update. Dit is een groot voordeel ten opzichte van sociale netwerken, waar een update onopgemerkt kan blijven als jouw volgers niet ingelogd waren toen je een bericht plaatste. Niet dat ik het belang van social media wegneem natuurlijk, maar elke methode heeft zijn voor- en nadelen ten opzichte van de andere.

Je kunt een gedetailleerd inzicht geven

Het mooie van e-mailmarketing is dat je zoveel of zo weinig detail kunt bieden als je wilt of nodig hebt. Je kunt zeer grondig zijn in je informatie, referenties, links, afbeeldingen en een willekeurig aantal details om jouw expertise, producten en diensten te markeren en te verkopen.

E-mailmarketing is goedkoop, zeer goedkoop

Hoeveel kost een vermelding in de Gouden Gids? Hoe zit het met een grotere Gouden Gids advertentie? Een krantenadvertentie of poster op openbaar vervoer? E-mailmarketing is extreem goedkoop, en in veel gevallen is het gratis (anders dan jouw tijd). Hoe groter jouw abonnementendatabase, en hoe regelmatiger je e-mails verstuurt, hoe meer faciliteiten je nodig hebt en natuurlijk nemen je kosten toe, maar het is aanzienlijk goedkoper dan een van de bovenstaande papieren vormen van reclame. De kosten zijn altijd relevant voor jouw activiteit en publiek, dus het staat in verhouding tot het bereik en de effectiviteit ervan. Het is een fantastische, goedkope manier om mensen te bereiken die een echte wereldinteresse hebben in wat je aanbiedt, wanneer je het aanbiedt.

Lees ook: Waarom zijn sokken zo belangrijk?