De nadelen van chip-tuning van de motor en de kosten ervan

Wat de negatieve aspecten van chip-tuning betreft… Sommigen van hen zijn in staat om de belangstelling van de autobezitter te verminderen. Lees hieronder een paar kleine nadelen van chip-tuning.

De nadelen voor het chip-tunen van de motor

  1. Als de chip tuning door een amateur is gedaan, kan dit nadelig zijn voor de motorbesturingseenheid. In het ergste geval valt de ECU volledig uit.
  2. Het vermindert de levensduur van onderdelen van het motorvoertuig. Grofweg is dit 3-4 procent.
  3. Bij een slechte chip-tuning is er een risico van een stijging van het brandstofverbruik met bijna 20 procent.
  4. Zeer zelden gebeurt het dat door een storing in de ECU ten onrechte meer dan 6-7 procent van alle beschikbare programma’s gaat werken. Een dergelijk nadeel kan leiden tot catastrofale gevolgen.

Andere problemen, terwijl niemand het opmerkte bij het vasthouden van de chip-tuning. Als we in het algemeen alle negatieve en positieve kanten in ogenschouw nemen, is de balans duidelijk naar de voordelen geneigd. Bovendien is de prijs van zo’n plezier heel acceptabel, maar meer daarover hieronder.

Honderd procent de moeite waard om de chip-tuning te doen in het geval dat de fabriek firmware gebreken vertoont. Voor een professionele ervaring kun je terecht op www.power-performance.nl.

De kosten voor het chip-tunen van de motor

Zoals je zou kunnen raden, de kosten van de chip tuning hangt af van het merk van de auto. Ook een zeer belangrijk is de bouwjaar, modelnaam en motorspecificaties van het voertuig. Een van de belangrijkste factoren die de prijs beïnvloeden, is de persoon die de firmware uitvoert. Het kan iedereen zijn: een werkplaats, een dealer, een privé-werknemer of werknemer van het servicecentrum.

Prijzen variëren in verschillende limieten. Je moet begrijpen dat de kosten niet indicatief zijn voor de hoge kwaliteit van het proces. Autodidactische ambachtslieden kunnen het werk vaak veel beter doen dan de werknemers van de dealer. Maar niet alle hebben goede en dure apparatuur voor deze procedure, dus de prijzen verschillen.

Tegenwoordig draait chip tuning bij de meeste autofabrikanten. Dus nu is het officieel. Het is het beste om het precies daar te doen waar je vertrouwen hebt in de kwaliteit en professionaliteit van de meester. Niet beknibbelen en geld besparen, maar om te veel te betalen is niet altijd verstandig in het geval van chip-tuning.

Als je besluit om het zelf te doen, is het beter om een specialist te raadplegen, want verkeerde instellingen kunnen storingen van het voertuig veroorzaken. Voor chip-tuning is het beter om professionele apparatuur te kopen, waarvoor geen speciale vaardigheden nodig zijn om deze te gebruiken. Door dit proces een paar keer uit te voeren, hoef je geen contact op te nemen met het servicecentrum.

Lees ook: Kwaliteiten van goede taxichauffeurs die je moet kennen